ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ – 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΤΕΤΑΡΤΗ, 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

ΛΑΚΩΝΙΚΗ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΡΑΓΚΗ

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

 ΤΕΤΑΡΤΗ, 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

ΘΕΜΑ : ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ

14 Φεβρουαρίου, ημέρα των ερωτευμένων. Κι όπως είπε χαριτολογώντας ένας πατέρας «την ημέρα αυτή ακούγονται περισσότερα ψέματα παρά αλήθειες…».

 

Το «δώρο», λοιπόν, που έκαναν στο εαυτό τους, στο/στη σύντροφό τους και στα παιδιά τους όσοι ήρθαν – 4 άντρες και 6 γυναίκες- ήταν ξεχωριστό, μοναδικό και, κυρίως, κόντρα στο πνεύμα της ημέρας :Αντί να «κουκουλώνουμε» και να λέμε ψεύτικα «Σ’ αγαπώ», τολμήσαμε, ρισκάραμε και ανοίξαμε την κρίση στο ζευγάρι. Όχι όμως για να καταλογίσουμε ( ως συνήθως) ευθύνες στον άλλον και να αποποιηθούμε τις δικές μας, όχι για να ζητήσουμε (για άλλη μία φορά) από τον άλλο ν’ αλλάξει ( για να είμαστε εμείς χαρούμενοι), αλλά για να αξιοποιήσουμε την κρίση, για να μάθουμε απ΄ αυτήν. Εξάλλου οι καυγάδες τείνουν να γίνουν πλέον μια συνηθισμένη καθημερινότητα στο ζευγάρι. Τι το κάνουμε όμως αυτό ; Τυχεροί όσοι τον αξιοποιούν … Και υπάρχει και το εξής οξύμωρο σχήμα : Για να πάει παρακάτω η σχέση του ζευγαριού, θα περάσει από κρίση, δε γίνεται διαφορετικά. Δυστυχώς – ευτυχώς, λοιπόν, καυγαδίζουμε…

Σε συνέχεια της προηγούμενης συνάντησης, που το ζευγάρι είχε μαλώσει για τα καλά και είχαν ψυχρανθεί οι καρδιές τους με αποτέλεσμα να κλειστούν ο καθένας στον κόσμο του, και, αφού θυμηθήκαμε αυτά που είχαμε πει την προηγούμενη φορά, αποφασίσαμε ότι το ζευγάρι έπρεπε οπωσδήποτε να συζητήσει, «για να λύσουν τα θέματα που είχαν, για να μην είναι και την επόμενη μέρα με μούτρα και οι δυο» .

Μπήκαν σε ρόλους : Ένας άντρας υποδύθηκε τον πατέρα της ιστορίας μας και μια γυναίκα τη μητέρα. Έκαναν μια ζωντανή, μη κατευθυνόμενη από εμένα συζήτηση, όπως οι ίδιοι ήθελαν. Μετά έγινε αναστοχασμός κι αξιοποίηση της συζήτησης.

Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν πως και οι δύο ήταν στενοχωρημένοι, πονεμένοι και θυμωμένοι, αλλά ούτε το ανέφεραν στον άλλο, ούτε το αξιοποίησαν το συναίσθημά τους( το οποίο λύνει γόρδιους δεσμούς). Σε αντίθεση μάλιστα, κουκούλωσαν τα συναισθήματά τους και η συζήτησή τους ήταν καθαρά νοητική. Η ανάγκη τους ήταν «να δοθεί άμεση λύση, για να εκτονωθεί – αποφορτιστεί η κατάσταση αρχικά» και σε δεύτερο χρόνο θα γινόταν μια εκ βαθέων συζήτηση.

Τα παιδιά, λοιπόν, είναι πολύ ισχυρό κίνητρο για τη σχέση του ζευγαριού. Πρώτα ήταν γονείς και μετά ζευγάρι. Κι αυτό που ζητιέται είναι ακριβώς το αντίθετο : πρώτα να κάνουν σχέση, πρώτα να γίνουν ζευγάρι, να γίνουν σώμα και μετά γονείς. Εξάλλου, το πρώτο παιδί του ζευγαριού, πρέπει να είναι η …σχέση του. Αν το δέντρο ( η σχέση ) δεν είναι φροντισμένο, πώς θα είναι νόστιμος και ζουμερός ο καρπός ( τα παιδιά ) ; Κλείσαμε βγάζοντας σημαντικές αρχές λειτουργικότητας για τη σχέση του ζευγαριού :

Δεν μπαίνω σε συζήτηση , όταν είμαι εν βρασμώ και θυμωμένος.

Δεν αλλάζω τον άλλον, αλλά τον εαυτό μου. Μιλώ για μένα σε σχέση με τον άλλον.

Κατανόηση ο ένας προς τον άλλον.

Λέω πρώτα τα δικά μου λάθη Δε μακρηγορούμε. Συζητάμε to the point, για συγκεκριμένο θέμα, με συγκεκριμένη θέση.

Μιλώ για τις δικές μου ανάγκες.

Αξιοποιώ το λάθος, το απενοχοποιώ ( όποιος μαθαίνει, έχει δικαίωμα στο λάθος), το καλωσορίζω : είναι δώρο

Δεν ξεχνώ τη βασική αρχή : Βρήκες το δίκιο σου, επέβαλες το δικό σου, αλλά έχασες τη σχέση σου, τον άνθρωπό σου.

Η φύση του άντρα και της γυναίκας είναι διαφορετική. Πρέπει να καταλάβει ο ένας τη φύση του άλλου. Έτσι θα λυθεί μεγάλο μέρος του προβλήματος. Αυτά κι ήταν σπουδαία «δώρα» για την ημέρα των ερωτευμένων !

Καλή «δουλειά» χρόνια πολλά σε όλους…Νίκος Μαρκάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Τάξεων 4Schools
Για σύνδεση στη ΝΕΑ πλατφόρμα ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ πατήστε
ΕΔΩ
Δημιουργικές Εργασίες

Εδώ και αρκετά χρόνια το σχολείο μας εφαρμόζει το θεσμό των συνθετικών δημιουργικών εργασιών, στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης, υλοποιώντας κάθε διδακτικό έτος και ανά τάξη ένα σύνολο σχεδίων εργασίας (project).
Επικοινωνία
Η σχολή μας
  • Β.Μοσκόβη 6-Λεβιδίου 32
  • Κολωνός 10442 Αθήνα
  • 210 51.29.959
  • [email protected]