6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΜΕΡΟΣ  2ο )

                Στην  τελευταία  για  φέτος  συνάντηση  για  τη  Σχολή  Γονέων  συνεχίσαμε  κι  ολοκληρώσαμε  τις  πρακτικές  συμβουλές  λειτουργικής  επικοινωνίας. Μερικές  από  αυτές  είναι  οι  εξής :

  • Δεν  κουράζω  τον  συνομιλητή  μου  με  πολλά  κι  άσκοπα  λόγια. Το  μήνυμα  να είναι  σαφές, σύντομο, απλό, ξεκάθαρο. Μιλάω  λιγότερο, ακούω  περισσότερο.
  • Γνωρίζοντας  ότι  «μήνυμα  που  εστάλη  δεν  είναι  μήνυμα  που  ελήφθη», βοηθάει  να  επιβεβαιώσω, αν  ο  άλλος  κατάλαβε, εξέλαβε  σωστά  αυτό  που εγώ  εννοούσα.
  • Ζητώ  ανατροφοδότηση. Εάν  δεν  είμαι  σίγουρος  ότι  αποκωδικοποίησα  σωστά  το  δικό  του  μήνυμα, κάνω  διευκρινιστικές  ερωτήσεις.
  • Ακούω  προσεκτικά  και  με  σεβασμό  αυτά  που  μου  λέει  ο  άλλος, ακόμα  κι  αν  διαφωνώ  μαζί  του. Δεν  τον  διακόπτω.
  • Πολύ  σημαντικό, έως  και  καθοριστικό  για  την  έκβαση  της  συζήτησης : Δεν  κριτικάρω, δεν  (κατα)κρίνω, δεν  (κατά)δικάζω, δεν  ειρωνεύομαι, δεν  χλευάζω  τον  άλλο, ακόμα  κι  αν  διαφωνώ  απολύτως  μ’ αυτά που  λέει.  Είναι  η  δική  του  «αλήθεια» , η  δική  του  «μετάφραση»  των  γεγονότων.  ΔΕΝ  ΤΟΝ / ΤΗΝ  ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ !
  • Δεν  παίρνω  ρόλο  γονέα, δασκάλου, ψυχολόγου, «λοχαγού»  στη  συζήτηση, διότι  «σπρώχνω»  τον  άλλον  να  πάρει  ρόλο  παιδιού, μαθητή, θεραπευόμενου, φαντάρου, κάτι  που  είναι  πολύ  δυσλειτουργικό  για  την  επικοινωνία  και  για  τη  σχέση.
  • Μετακινούμαι από  το  πρόβλημα  στη  λύση. Καταθέτω  συγκεκριμένη  πρόταση – λύση για  συγκεκριμένο  θέμα  για  την  άρση  του  αδιεξόδου  και  το  ίδιο  παρακαλώ  τον  άλλον  να  κάνει.  Διαχωρίζω  το  επιτρεπτό  από  το  ανεκτό, τι  (δε ) θέλω, τι (δε) μου  αρέσει, το  αδιαπραγμάτευτο.  Κάνω  ξεκάθαρες  τις  προσδοκίες  μου, τις  επιθυμίες  μου, τις  ανάγκες  μου  στον  άλλο.
  • Μπαίνω  σε  διαπραγμάτευση  «ανοιχτός», κάνω  κάποιες  υποχωρήσεις, παραχωρήσεις, συμβιβασμούς. Δεν  προσπαθώ  να  επιβάλω  τη  δική  μου  και  μόνο  τη  δική  μου  γνώμη ( για  άλλη  μία  φορά ) . ΚΑΝΟΝΑΣ : Επέβαλα  την  άποψή  μου, έχασα  τον  άλλον…
  • Εφαρμόζοντας  τη  μέθοδο  του  αμοιβαίου  οφέλους, προσπαθούμε  να  συνθέσουμε  τις  δύο  προτάσεις  και  τις  διαφορές  μας, έτσι  ώστε  και  οι  δύο  πλευρές  να  μείνουν  ευχαριστημένες  και να έχουν  ευχάριστο  συναίσθημα. 
  • Επικαιροποιούμε, ανανεώνουμε  το   «συμβόλαιο»  της  σχέσης.

Το  μυστικό  της  επιτυχημένης  επικοινωνίας  είναι  να  θρέψουμε  τη  σχέση. Το  Μοίρασμα, το  Μαζί, η  Σχέση  είναι  πιο  σημαντικά  από  το  θέμα  της  συζήτησης.  Το  ζητούμενο  είναι  να  έρθουν  οι  καρδιές  πιο  κοντά, τα  μυαλά  ας  είναι  χώρια ( δηλ. ας  έχουμε  διαφορετική  άποψη. )

                                                                                               Νίκος  Μαρκάκης

Comments are closed.
Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Τάξεων 4Schools
Για σύνδεση στη ΝΕΑ πλατφόρμα ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ πατήστε
ΕΔΩ
Δημιουργικές Εργασίες

Εδώ και αρκετά χρόνια το σχολείο μας εφαρμόζει το θεσμό των συνθετικών δημιουργικών εργασιών, στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης, υλοποιώντας κάθε διδακτικό έτος και ανά τάξη ένα σύνολο σχεδίων εργασίας (project).
Επικοινωνία
Η σχολή μας
  • Β.Μοσκόβη 6-Λεβιδίου 32
  • Κολωνός 10442 Αθήνα
  • 210 51.29.959
  • [email protected]