Λίγες ημέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους ακολουθεί ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς των μαθητών, όπου αναλύουμε όλη την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ενώ ταυτόχρονα δίνονται χρήσιμες και πρακτικές οδηγίες τόσο από την ψυχολόγο του σχολείου όσο και από την παιδίατρο.
Οι δραστηριότητες που απαρτίζουν το ημερήσιο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα είναι διαμορφωμένες έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να διευρύνει τα ενδιαφέροντά του , να επεξεργάζεται γνώσεις και πληροφορίες, να ρωτά, να μαθαίνει. Ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι είναι και Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΟΥ ΑΦΥΠΝΙΣΗ. Με τη βοήθεια των νηπιαγωγών και με δραστηριότητες, όπως η αφήγηση παραμυθιών, η ανάγνωση ιστοριών, οι απαντήσεις σε ερωτήματα , το παιδί γίνεται δέκτης των σωστών γλωσσικών προτύπων και λαμβάνει πλούσια και ποικίλα γλωσσικά ερεθίσματα με τεράστια οφέλη για τη γλωσσική και συνακόλουθα για τη νοητική ανάπτυξη. Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα παράλληλα υποστηρίζεται με τη χρήση ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ, ελκυστικού ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ μάθησης και ποιοτικού έντυπου εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή βιβλίων και φυλλαδίων. Παράλληλα , για τα προνηπιακά και νηπιακά τμήματα τηρείται ατομικός φάκελος εργασίας (PORTFOLIO) ξεχωριστά για κάθε μαθητή. Το πρόγραμμά μας βασίζεται στη διαθεματική προσέγγιση της κάθε ενότητας και είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο. (ΔΕΠΠΣ). Οι κατευθύνσεις για όλα τα τμήματα (παιδιά 3, 4 και 5 ετών) είναι κοινές και κλιμακώνεται ο βαθμός δυσκολίας .
ΓΛΩΣΣΑ: Διαμορφώνονται ποικίλες επικοινωνιακές καταστάσεις, ώστε τα παιδιά να ενθαρρύνονται να αφηγούνται, να εξηγούν και να ερμηνεύουν χρησιμοποιώντας στοιχειώδη επιχειρηματολογία, να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση, να υιοθετήσουν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής, να ακούνε και να κατανοούν μια διήγηση, να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσου επικοινωνίας, να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, εποπτικό υλικό, με τις κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να προβληματιστούν και να ερμηνεύσουν ποικίλες καταστάσεις, να οικοδομήσουν σταδιακά την έννοια των αριθμών, να «εκτελέσουν » απλές μαθηματικές πράξεις και να κατανοήσουν χωροχρονικές έννοιες.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ : Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας, τους με τους άλλους και να τις σέβονται, να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου, να αναγνωρίσουν τη σχέση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή, να διευρύνουν τις γνώσεις τους για φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς, να ανακαλύψουν βασικά χαρακτηριστικά γύρω από τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών. Αρκετές από τις δραστηριότητες πραγματοποιούνται στο εργαστήρι φυσικών επιστημών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Η/Υ: Οι μικροί μας μαθητές έρχονται σε επαφή με τον Η/Υ και με τη χρήση κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού ανάλογα με την ηλικία τους ώστε να είναι σε θέση να ταυτίσουν τον Η/Υ με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του , να χειρίζονται με ευχέρεια το ποντίκι και να γνωρίσουν τη σωστή χρήση του Η/Υ για τη δική τους ασφάλεια και προφύλαξη.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της κάθε θεματικής ενότητας δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά ώστε να «πειραματίζονται » με διάφορα υλικά και χρώματα, να πλάθουν και να μορφοποιούν, να κόβουν και να χρησιμοποιούν με πολλούς τρόπους διάφορα υλικά για να κάνουν μικροκατασκευές.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: Πολύ συχνά οι μαθητές μας ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ποικίλες δραστηριότητες δραματικού παιχνιδιού και να αναλάβουν διάφορους ρόλους. Έτσι, τα παιδιά εκφράζονται μέσα από το δημιουργικό δράμα και παράλληλα αναπτύσσουν τη γλώσσα καθώς και την αισθητική τους αντίληψη και έκφραση.
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ/ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ: Το σχολείο διαθέτει όλες εκείνες τις υποδομές (κλειστό κολυμβητήριο, γήπεδα, γυμναστήριο, ειδικό εξοπλισμό) ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν τις απαραίτητες κινητικές δεξιότητες, να έλθουν σε επαφή με διάφορα αθλήματα και ν’ αναπτύξουν πνεύμα ομαδικό και συνεργατικό.
ΜΟΥΣΙΚΗ: Οι μαθητές μας μαθαίνουν τραγούδια ανάλογα με την εποχή, με τη συνοδεία μουσικών οργάνων. Η καθηγήτρια της μουσικής αξιοποιεί τα ειδικά λογισμικά στο διαδραστικό πίνακα που περιέχουν μουσικά παιχνίδια ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζουν και τα είδη των οργάνων.
ΑΓΓΛΙΚΑ: Η εξοικείωση με τις δομές και τους ήχους της Αγγλικής γλώσσας επιχειρείται με διαθεματικό τρόπο και την υποστήριξη των νέων τεχνολογιών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ- ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ & ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ:Η παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, περιβαλλοντικούς και επαγγελματικούς χώρους, φέρνουν τα παιδιά σε άμεση επαφή και γνωριμία με τα έργα τέχνης , τα ιστορικά μνημεία, το περιβάλλον , την τεχνολογία, που βέβαια συνυφαίνονται με το γνωστικό αντικείμενο του κάθε τμήματος. Στα πολιτιστικά δρώμενα του σχολείου μας, που καλλιεργούν το πνεύμα της συνεργασίας και της αλληλεγγύης συμμετέχουν γονείς – παιδιά – εκπαιδευτικοί οργανώνοντας εορταστικές εκδηλώσεις στις εθνικές επετείους, Χριστουγεννιάτικο παζάρι Αγάπης, μουσικές εκδηλώσεις κ.α.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ: Καινοτομία για το σχολείο μας αποτελούν οι ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ οι οποίες διεξάγονται μόνο στα νηπιακά τμήματα και σε συνεργασία με τα τμήματα της Α’ δημοτικού. Η διαδικασία της προετοιμασίας της μετάβασης αρχίζει λίγο πριν τα Χριστούγεννα και ολοκληρώνεται με τη λήξη του σχολικού έτους. Σκοπός μας είναι να εκπαιδεύσουμε τους μικρούς μας μαθητές ώστε να διασφαλιστεί μια ομαλή μετάβαση από το ανοιχτό και ευέλικτο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου στο συστηματικά δομημένο και τυποποιημένο περιβάλλον του δημοτικού σχολείου με στόχο να αμβλυνθούν και να ξεπεραστούν δυσκολίες και προβλήματα γνωστικού, συναισθηματικού και κοινωνικού περιεχομένου.