ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ 2018 – 2019

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ 2018 – 2019

1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ : ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

Προσπαθήσαμε μέσα από αληθινά περιστατικά οικογενειών να αναδύσουμε τους λόγους που κάνουν τα πράγματα να πετυχαίνουν και να λειτουργούν σωστά. Δώσαμε έμφαση στη συναισθηματική παρουσία και τροφή που παρέχει ο γονέας στο παιδί του, που την έχει μεγάλη ανάγκη και που είναι καθοριστική για τη μετέπειτα ζωή του.

 

2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ : ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ

Εστιαστήκαμε

Α) στις αξίες ( κουράγιο, αγάπη, φιλότιμο, σεβασμός, συνεργασία κτλ.) που αποτελούν για τον άνθρωπο ό,τι και οι ρίζες για το δέντρο,

Β) στο δικαίωμα στο λάθος που έχει όποιος μαθαίνει, καθώς και στην αξιοποίηση του λάθους : « Καλός γονέας δεν είναι αυτός που δεν κάνει λάθη, αλλά αυτός που διδάσκεται από τα λάθη του»

Γ) στην ενίσχυση της αυτονομίας του παιδιού, έτσι ώστε να γίνει ηγέτης και δάσκαλος του εαυτού του

Δ) στην αυτοποίηση, στο δικαίωμα του παιδιού να γίνει αυτό που επέλεξε το ίδιο να γίνει

Ε) Στη θυσία του γονέα που πλέον αποτελεί απαξία : Καλός γονέας δεν είναι ο θυσιασμένος γονέας, αλλά ο χαρούμενος γονέας

ΣΤ) στη συναισθηματική παρουσία του γονέα, που είναι πιο σημαντική ακόμα κι από το φαγητό που τρώει το παιδί, και

Ζ) στην καλή – λειτουργική σχέση του ζευγαριού που είναι το δέντρο το οποίο θα δώσει νόστιμο και ζουμερό καρπό : το σωστά μεγαλωμένο παιδί.

 

3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ : ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Κάναμε προσομοίωση οικογένειας: Μια αστική οικογένεια με το ζευγάρι, μια 12χρονη κόρη κι έναν 6χρονο γιο, καθώς και την πεθερά της νύφης. Είχαν να συζητήσουν τι θα κάνουν τα Χριστούγεννα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία να αναδυθούν οι δυναμικές, οι αλληλεπιδράσεις, οι χαρακτήρες και τα συναισθήματα των μελών της οικογένειας.

Εγώ εστιάστηκα στο ότι πρέπει να μιλάνε όσο γίνεται πιο συγκεκριμένα, να ακουστούν όλες οι «φωνές», να εκφραστούν ( κυρίως ) οι ανάγκες του καθενός και να προσπαθήσουν να τις συνθέσουν, έτσι ώστε όλοι να είναι ικανοποιημένοι και κανείς να μη νιώθει ηττημένος.

4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ : ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Μπήκαμε σε ρόλους πατέρα, μητέρας και 6χρονου παιδιού ( Α΄ δημοτικού) και μελετήσαμε τις αλληλεπιδράσεις των μελών τα οικογένειας αυτής. Το πρόβλημα της οικογένειας και της δασκάλας στο σχολείο ήταν πως ο Φαμπιάνο πήγαινε συχνά πυκνά στην τουαλέτα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη δασκάλα, το μάθημα και την οικογένεια του παιδιού.

Διαπιστώσαμε πως το παιδί ( και γενικότερα τα παιδιά ) όχι μόνο δεν έχει ( το ), δεν είναι ( το ) πρόβλημα, αλλά και πως «σπρώχνει» την οικογένεια να αλλάξει, να βελτιωθεί, να αναβαθμιστεί…, διότι είχε κολλήσει σε προηγούμενο στάδιο ανάπτυξης ως οικογένεια. Το πρόβλημα δεν είναι τα χαρακτηριστικά του μέλους, αλλά ο τρόπος που αλληλαντιδρούν τα δρώντα μέλη. Το πρόβλημα δεν ήταν το άτομο αλλά η σχέση τους, ο τρόπος που επικοινωνούσαν. Γι΄αυτό στη Συστημική Σχολή δε θεραπεύουμε άτομα, θεραπεύουμε σχέσεις…

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑΣ / GROUP THERAPY

Αντί να διαλέξω εγώ – όπως πάντα – το θέμα της συζήτησης, φέρανε κάποια μέλη προσωπικά τους θέματα που τους δυσκολεύουν, τους ταλανίζουν και τους πονάνε. Η συζήτηση ήταν απόρρητη.

6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ : ΑΝ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΜΗΝ Τ’ «ΑΓΑΠΑΤΕ»

Ασχοληθήκαμε με την υπερβολική «βοήθεια» και την υπέρμετρη ανατροφή ( γνωστή και ως ανατροφή-ελικόπτερο ), σύμφωνα με την οποία οι γονείς-ελικόπτερο υπαγορεύουν κάθε βήμα του παιδιού και ικανοποιούν προκαταβολικά κάθε ανάγκη του παιδιού, πριν καν το παιδί έρθει σε επαφή και καταλάβει ποια είναι η ανάγκη του αυτή και τις καταστροφικές συνέπειες που έχει για το παιδί.

Καλός γονέας είναι αυτός που προπονεί το παιδί του, που του βάζει όρια, που του δίνει τόση ισχύ όση αναλογεί στην εξελικτική φάση της ζωής του, που έχει τη δύναμη να μην είναι αρεστός, αυτός που υπηρετεί την αυτονομία του παιδιού, αυτός που βρίσκεται δίπλα στο παιδί αρωγός, εμψυχωτής, ιχνηλάτης, ρυθμιστής, καταλύτης, προπονητής. Αυτός ο γονέας που βοηθάει το παιδί του αφήνοντάς το αβοήθητο, μιας και κανείς δε μαθαίνει κολύμπι ή να «πετάει» κολυμπώντας ή πετώντας πάνω στις πλάτες των άλλων.

Γιατί δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το να κρατάς εσύ το τιμόνι της ζωής σου, να χαράζεις πορεία μόνος σου, να μετουσιώνεις τον κόπο σε χαρά, δημιουργία, να γεύεσαι τους καρπούς του μόχθου σου, του αγώνα σου, να φτάνεις στη δική σου Ιθάκη σοφός και «πλούσιος»…

Καλή συνέχεια

 

Νίκος Μαρκάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Τάξεων 4Schools
Για σύνδεση στη ΝΕΑ πλατφόρμα ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ πατήστε
ΕΔΩ
Δημιουργικές Εργασίες

Εδώ και αρκετά χρόνια το σχολείο μας εφαρμόζει το θεσμό των συνθετικών δημιουργικών εργασιών, στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης, υλοποιώντας κάθε διδακτικό έτος και ανά τάξη ένα σύνολο σχεδίων εργασίας (project).
Επικοινωνία
Η σχολή μας
  • Β.Μοσκόβη 6-Λεβιδίου 32
  • Κολωνός 10442 Αθήνα
  • 210 51.29.959
  • [email protected]