ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ 4ο ΕΤΟΣ – 1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ, 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011

ΠΕΡΙΛΗΨΗ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ  &  ΓΡΑΠΤΑ  ΓΟΝΕΩΝ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ  ΟΜΑΔΑΣ – ΕΝΣΤΑΛΛΑΞΗ  ΕΛΠΙΔΑΣ – ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΗ – ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ

Αφού  καλωσορίσαμε  τα  νέα  μέλη  της  ομάδας ( Κος  Φραγκής : «Είναι  άθλος  αυτό  που  κάνετε  εσείς οι  γονείς» ) και  «συνδεθήκαμε»  λιγάκι, εξήγησα    με  λίγα  λόγια  το στόχο  της    1ης  συνάντησης : από   μια απλή  συνάθροιση  ατόμων  να  γίνουμε  «σώμα»,  να  διαμορφωθούμε  σε  «ομάδα».

Μπήκαμε  σε  2άδες, κατόπιν  σε  4άδες  και  ολοκληρώσαμε  με  ολομέλεια, σύμφωνα  με  την πολυεπίπεδη  και  πολυεστιακή  προσέγγιση  (multilevel – multifocus  process)  που  εφαρμόζουμε  στη  σχολή γονέων. Το  έργο  που   είχαμε  να  κάνουμε ( επειδή  η  ομάδα  δομείται, συγκροτείται  στο  έργο ) 

ήταν , με βάση  κάποια   θετική  σχολική  μας  ανάμνηση  που  μας  ζεσταίνει  την  καρδιά, να  καταγράψουμε  αρχές, διαπιστώσεις  που  φτιάχνουν  ένα    καλό  κλίμα  στην  ομάδα  και  βοηθούν  τη  μάθηση, μιας  και  η  μάθηση βασίζεται  στη  σχέση  και  μάλιστα  στη  σχέση  μέσα  σε  καλό  συγκινησιακό  κλίμα.

Γίναμε  συμπαραγωγοί  της  γνώσης   και  όχι  απλώς  καταναλωτές  της, αφού  οι  ίδιοι  οι  γονείς παρήγαγαν  τη  γνώση, αξιοποιώντας  όχι  μόνο  όλα  τα  μέλη  της  ομάδας, όχι  μόνο  το  νοητικό  τους, αλλά και  το  αναλογικό  τους  «κομμάτι», βασιζόμενοι  στα  συναισθήματα  και  τις  εμπειρίες  τους. Με  αυτόν τον τρόπο  μαθαίνουν  και  πώς  να  μαθαίνουν. Και  το  δικό  τους  «μεγάλωμα»  είναι  που  μεγαλώνει  τα  παιδιά τους : Συνεξέλιξη.

Απαλλαχθήκαμε  από  τις  τύψεις  και  τις  ενοχές, απενοχοποιήσαμε  το  λάθος, γεμίσαμε  ελπίδα, αλλά αναλάβαμε   και  τη  δέσμευση  και  την    προσωπική  ευθύνη  για  εκπαίδευση.

Οι  αρχές  που  έγραψαν  οι  γονείς  αποτελούν  ταυτόχρονα  και  τον  μπούσουλα, την  πυξίδα  πάνω στην  οποία  μπορεί  να  κινείται  κανείς  και  να  βρίσκει  απαντήσεις  σε  θέματα  όχι  μόνο  διαπαιδαγώγησης των  παιδιών, αλλά  και  ζευγαρικά  και  οικογενειακά. Έχουν  ως  εξής ;

  • Σωστά  πρότυπα, επιβεβαίωση, αγάπη, επιβράβευση, φροντίδα, θαυμασμός
  • Επιβράβευση, ανεμελιά, ασφάλεια, ικανοποίηση
  • Επιβράβευση  από  το  δάσκαλο, αναγνώριση  από  την  ομάδα, χαλάρωση – ανεμελιά, συγκίνηση,
    εκπλήρωση  στόχου
  • Φιλία, επιβεβαίωση- αποδοχή, αξιοποίηση  γνώσεων – έμπνευση, συναισθηματική  επικοινωνία
  • Επικοινωνία, δημιουργία  ζεστού  περιβάλλοντος, καλή  παρέα – συντροφικότητα, επιβράβευση,
    αναγνώριση  αξίας
  • Εμπιστοσύνη  του  γονέα  προς  το  παιδί, υποστήριξη  των  επιλογών  του  παιδιού,
    ομαδικότητα  τάξης, φιλία  συμμαθητών
  • Επιβράβευση, ανεμελιά, ηρεμία, μάθηση,
    αισιοδοξία – χαρά
  • Συντροφικότητα, φιλία, ελευθερία, σωστό  πρότυπο
  • Αυθορμητισμός, ομαδικότητα, αποφασιστικότητα, ρίσκο
  • Συντροφικότητα, ομαδικότητα, άμιλλα, χαρά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Τάξεων 4Schools
Για σύνδεση στη ΝΕΑ πλατφόρμα ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ - ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ πατήστε
ΕΔΩ
Δημιουργικές Εργασίες

Εδώ και αρκετά χρόνια το σχολείο μας εφαρμόζει το θεσμό των συνθετικών δημιουργικών εργασιών, στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης, υλοποιώντας κάθε διδακτικό έτος και ανά τάξη ένα σύνολο σχεδίων εργασίας (project).
Επικοινωνία
Η σχολή μας
  • Β.Μοσκόβη 6-Λεβιδίου 32
  • Κολωνός 10442 Αθήνα
  • 210 51.29.959
  • [email protected]